به وب سایت رسمی شرکت کشت و صنعت و دامپروری شمه شیر خوش آمدید.

بازدید معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از کارخانه شمه شیر

 معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در باز دید از اولین زنجیره تولید شیرخام کشور در شهرستان پیشوا گفت: کارخانه شمه شیر، ظرفیت تولید ۱۰۰ تن پودر شیرخشک و ۵۰ تن کره را دارد.

رضایی افزود: این کارخانه که تولیدکننده شیرخشک و کره است، ظرفیت جذب بیش از ۱۲۰۰ تن شیر خام در روز را دارد.

 

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: زنجیره تولید مواد لبنی ترکیبی از پرورش‌دهندگان گاو شیری و صنایع لبنی است و این زنجیره پا در عرصه‌ای گذاشته که خودکفایی در تولید کره را برای کشور به ارمغان آورده است.
وی افزود: ما واردات کره داشتیم که باعث خروج ارز از کشور می‌شد، در حالی که کشور ما جزو بزرگترین تولیدکنندگان شیر در خاورمیانه است و پیش بینی می‌شود امسال ۱۱.۵ میلیون تن شیر خام تولید و بیش از ۹۰۰ هزار تن صادرات فرآورده‌های لبنی بر پایه شیرخام خواهیم داشت اما در بحث تولید کره کم کاری شده بود و به واسطه تحریم‌ها، تولید آن از سرگرفته شد.

وی گفت: سالانه بیش از ۷۰ هزار تن ظرفیت تولید کره در کشور را داریم و این ظرفیت قابل افزایش است و بیشترین پتانسیل ما در این زمینه در شهرستانهای پیشوا، ورامین و کرج است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: سالانه بیش از ۷۰ هزار تن ظرفیت تولید کره در کشور را داریم و این ظرفیت قابل افزایش است.

رضایی گفت: در سال‌های اخیر با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت صنایع تولید کره از شیر خام را راه‌اندازی کردند که امروز با افتخار اعلام می‌کنم، کره تولید داخل به سفره‌های مردم راه ‌می‌یابد.

رضایی افزود: این اقدام، علاوه بر توسعه صنعت شیرخام در کشور، باعث صرفه‌جویی در منابع ارزی می‌شود.

وی در رابطه با تولید شیرخشک در داخل کشور نیز گفت: شیرخشک داخلی با کیفیتی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی تولید می‌شود و تمام مراحل تولید آن قابل اندازه‌گیری و کنترل است.

کارخانه شمه شیر اولین زنجیره تولید شیرخام کشور محسوب می‌شود.

لینک خبر:

https://www.iribnews.ir/00Bqio

نوشته های مرتبط